Zo Bereid Je De Huid Voor Op De Zon!

Als je dus een pet op je hoofd zet, om deze te beschermen tegen de zon, kies dan voor een dicht-geweven hoofddeksel met een donkere kleur. Dit geeft je de beste bescherming. Hou wel in je achterhoofd dat alléén kleding nog niet voldoende is. Als je op het strand loopt in de felle zon, moet je ten allen tijde een goede zonnebrandcrème gebruiken, uiteraard met een, voor jouw huidtype, correcte beschermingsfactor.

Een van de bekendere groente fabels is dat je van wortels een te hoge bloedsuikerspiegel kunt krijgen. Hoewel er veel natuurlijk suiker in wortels zitten, zorgen de vezels in de wortels ervoor dat de suikers langzaam worden opgenomen in het lichaam. Dat je van wortels eten een te hoge suikerspiegel krijgt is dus lang niet zo erg als men doet vermoeden! Daarbij heeft een wortel een bijzonder hoog gehalte aan vitamine A dat erg goed is voor je ogen. Daarnaast bevat deze ook veel vitamine C dat weer goed is voor je immuunsysteem.

Bescherm je huid altijd met zonneproducten met een hoge beschermingsfactor en vermijd de zon op het heetst van de dag tussen 12.00 en 15.00 uur. Weerkaatsing van de zon door water, zand of sneeuw zorgt ervoor dat je sneller verbrandt. Gebruik daarom op onder andere wintersport en het strand een hogere beschermingsfactor. Houd na het zonnen het vochtgehalte van je huid op peil met een verkoelende aftersun.

De zon is schadelijk voor je huid en je doet er dus goed aan je huid goed in te smeren met zonnebrandcrème als je in de zon gaat zitten, dat is wat de meeste medici en gezondheidsorganisaties zeggen. Het klopt inderdaad dat langdurige blootstelling aan de zon de belangrijkste oorzaak is van huidkanker, maar toch is zon goed voor je huid want ons lichaam heeft het nodig om gezond te blijven. De vitamine D die het lichaam aanmaakt als je in de zon zit beschermt namelijk tegen talloze ziektes, waaronder hart- en vaatziekten, diabetes en kanker.